Jakých chyb se vyvarovat při cvičení v posilovně?

Posilovny a fitness centra nejsou již dávno pouze doménou mužů toužících po obrovské svalové hmotě. Do posiloven chodí i ženy, které si přejí shodit nějaké to kilo a především chtějí zpevnit a vytvarovat postavu. Cvičení v posilovně je pro naše zdraví jistě přínosné, ale je potřeba dávat pozor na chyby, které by mohli naše zdraví ohrozit.

Nejjednodušší pro všechny začátečníky je najmout si v posilovně osobního trenéra, který vám zpočátku pomůže s výběrem cviků, cvičebního nářadí a také vám sestaví cvičební program přesně na míru vašim požadavkům. Někteří trenéři vám dají cenné rady i z oblasti správného stravování a sestaví vám správný jídelníček, protože k získání vysněné postavy je nutné nejen se správně hýbat, ale také správně jíst. Bohužel službu osobního trenéra nenabízejí všechna fitness centra a je obvyklá především ve velkých fitness v Praze či jiných větších městech. Naopak v menších městech je obtížné najít posilovnu se službami osobního trenéra. Pak je jen na vás, abyste si před cvičením zajistili dostatek informací, které vám pomohou vyvarovat se chyb při cvičení.

Nejčastější chyby při cvičení v posilovně

  • cvičení nadoraz – mnoho lidí si myslí, že po cvičení v posilovně se musí téměř odplazit, jinak nebylo cvičení efektivní. Opak je ale pravdou a cvičit do úplného vysílení není vhodné.
  • špatné dýchání – je velice důležité soustředit se na správné dýchání. Měli byste vědět, že při nádechu se v elastických tkáních hromadí energie, které se uvolňuje při výdechu. Při cvičení byste měli dýchat plynule – nádech nosem a výdech ústy. Dýchání musí být hluboké. Rozhodně při cvičení nezadržujte dech! Nadechněte se, když jsou posilované svaly nejméně zatížené a vydechněte při největším zatížení svalů. Osobní trenéři z posilovny Kentoya Fitness začátečníkům radí dýchat nahlas, aby sami slyšeli, zda provádějí techniku dýchání správně.
  • nesprávně zvolená zátěž – muži si většinou volí větší zátěž a ženy naopak zase menší. Pokud cvik se zátěží dokážete udělat 30 krát za sebou a po menší pauze si cvik zopakujete ještě 15 krát, zvolili jste zátěž správně. Pokud se vám naopak již po několika opakováních cviku třese celé tělo, zvolili jste zátěž příliš velkou a hrozí vám přinejmenším nepříjemné namožení svalů.
  • cvičení švihem – rychlé, trhavé pohyby nejsou pro posilování vhodné. Pokud má být cvičení efektivní, je potřeba provádět veškeré cviky pomalu a plynule se správným nádechem a výdechem.
  • vadné držení těla – při špatném držení těla jsou svaly ztuhlé a ochablé a pokud začnete s intenzivním tréninkem, snadno si způsobíte nějaké nepříjemné zranění. Při posilování je tedy nutné myslet nejen na správné dýchání, ale také na správné držení a zpevnění těla.

Připadá vám po přečtení těchto řádků cvičení v posilovně příliš složité? Nebojte se, tak to vůbec není. A pokud si opravdu nejste jisti a chcete se vyvarovat chyb, které mnoho začátečníků dělá, využijte alespoň pro začátek služeb osobního trenéra. Nemusíte mít obavy, že to jsou namyšlení kulturisté, kteří budou pohrdat nějakým začátečníkem, jako jste vy. Například trenéři z Kentoya Fitness, což je posilovna v Praze 10, jsou velice příjemní a ochotní muži i ženy. Tak neváhejte, seznamte se s jejich kvalifikací, zkušenostmi i úspěchy a vyberte si toho, který je vám nejvíce sympatický. Cvičení s takovým osobním trenérem bude nejen efektivní a bezpečné, ale také velice příjemné.

Přidat komentář