4 důvody, proč je dobré jíst pistácie

Pistácie nejenže velmi dobře chutnají, ale zároveň díky svému složení při konzumaci v rozumné míře prospívají lidskému tělu. Pozitivní účinky mají populární „zelené oříšky“ zejména na imunitu, svalstvo a nervovou soustavu. Nadto představují zdravý způsob, jak se zklidnit ve stresu. Zkrátka a dobře, zahrnout pistácie do svého jídelníčku je vhodné hned z několika základních důvodů. Zda to bude při odpolední svačince, večerního „pětipiva“ nebo během sledování filmu, to je už pak na vás.

1) Výživové hodnoty jsou lepší než u ostatních oříšků

Pistácie oproti jiným druhům oříšků obsahují méně kalorií, a to v průměru až čtyřikrát. Pozitivní také je, že naopak obsahují mnoho antioxidantů, draslík a vitaminy E, K a B6. Jedna porce „zelených oříšků“ obsahuje zhruba 6 gramů bílkovin, 3 g vlákniny a 15 g tuku, přičemž jen 2 g z toho zaujímají nasycené mastné kyseliny. Čerstvé je zakoupíte zde.

2) Prevence pro zdravé srdce

I několik málo pistácií má pozitivní dopady na vysokou hladinu cholesterolu a tím pádem na srdce. Ve složení najdeme také i-arginin, který snižuje riziko krevních sraženin, které často mají za následek infarkt. Aktuální vědecké výzkumy navíc řadí „zelené oříšky“ do skupiny středomořské stravy, jejíž konzumace pomáhá snižovat riziko srdeční ischemické choroby a mrtvice.

3) Lék na stres, který na rozdíl od cigaret nebo alkoholu neškodí

Jste vyčerpaní, vystresovaní a ze všech stran se na vás valí deadliny a nesplněné úkoly? Pistácie (samozřejmě v přiměřeném množství) pomáhají snížit tlak a naopak vás mohou nenásilnou formou „nastartovat“.

4) Honí vás mlsná? Po pistáciích se netloustne

V „zelených oříšcích“ se nachází hodně vlákniny. Díky tomu váš hlad, či spíše mlsnou uspokojí i menší množství. To se hodí zejména v pozdních večerních hodinách, kdy se i jen několika kousky „zaplácnete“, přičemž ale dostanete do těla minimální množství kalorií a nebudete tak muset mít výčitky.

Přidat komentář